fredag 25 augusti 2023

Shimano Yasei Pike 260 Extreme. Kunde inte låta bli

Så har det hänt igen. Jag snubblade över ett "Villhöver". Denna gång ett spö jag sneglat på flera gånger och även provkastat på ett fiskepass. Shimano Yasei Pike 260 Extreme. Jag älskar klingan i spö och hur det laddar vid kast och ja egentligen allt med spöt förutom en detalj som är viktig vid spinnfiske med tunga beten och det är längden på bakhandtaget. Det är helt enkelt alldeles för kort för att jag ska gilla spöt. Det är samma sak på Shimano Compre spöna dom äldre med gröna klingan. Magiskt spö men för kort bakhandtag.

Men så dyker det upp en annons på facebook där en kille i Dalarna säljer Shimano Yasei Pike 260 Extreme med förlängt bakhandtag så självklart ska jag ha det. Pris för detta spö i väldigt bra skick..800 kr. Sjukt bra pris eftersom dagspris för detta är 2200 kr som billigast. Vi möts upp i Avesta och och småpratar lite och killen känns solid, trevlig och spöt är i bra skick så affären blir av.

Nu tänker ju många varför i helvete jag köper mer fiske grejer men jag säljer faktiskt också prylar. Just i dag lägger jag ut en annons på facebook om att sälja mitt 13 fishing gäddspö. Annonsen kan ni se i botten av detta inlägget. så det är inte så att jag ökar på mitt förråd av prylar utan jag byter ut då och då. Och ni som känner mig väl vet ju vilka grejer jag har och att jag inte nöjer mig med billiga prylar..Nä top of the line vill jag ha men till rea priser och jag har lyckats bra genom åren.








Så vad det sälj annonsen nedan.

13 Fishing Muse Black Casting 9'1'' XHS 277 cm (9'1'') 56-170 g Spinnspö.

Jag säljer detta spö då jag har 4 andra spön med samma kastvikt. Det är inget fel på spöt och jag gillar det starkt men då jag precis köpt på mig ännu ett spö så måste något bort i samlingen. Spöt är i nyskick förutom att korken på handtahet blivit lite smutsig av händerna vilket blir typ direkt. Spöt är använt ca 10 pass. Finns inga skador eller något på det.
Spöt är rätt klassat enligt mig och kastar långt som satan. Väldigt känsligt och väl balanserat spö. Dessutom skitsnyggt.
Billigaste pris i handeln är 2900 kr. Jag säljer detta för 2000 kr. 
Jag skickar inte spöt utan upphämtning strax utanför Västerås eller mötas upp max en mil från Västerås. Swish eller cash fungerar som betalning.

https://www.dogger.se/fiskespon-fiskerullar/fiskespon/spinnspon/13-fishing-muse-black-casting-91-xhs-277-cm-91-56-170-g-spinnspo





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar