söndag 5 november 2023

Välkommen till mitt hem Tyra

 Nu har min katt Lakrits fått en ny bekant . Tyra är en 1.5 år gammal bondkatt som jag köpte via ett katthem. Mycket söt lite krabat som är väldigt skygg än. Man får klappa henne lite försiktigt ibland men på dagarna gillar hon att trycka under soffan eller något annat ställe man inte ser henne. Nätterna är det fart och då springs det och utforskas överallt. Det tar oftast flera veckor ibland månader innan en katt som kommer till ett nytt hem med andra katter känner sig helt trygg och säker med människorna i huset, det är väldigt olika mellan katter. Så jag stressar henne inte och försöker inte jaga eller tränga mig på henne utan hon får komma fram till mig och ligga och vila mer öppet i sin egen takt. Jag är helt säker att hon kommer bli en riktigt go kelsjuk katt efter ett tag eftersom hon inte verkar ha något emot att bli klappad när man kan. Hon är även van och snäll med andra katter och helt rumsren. Sen är hon kastrerad, vaccinerad, chippad och allt redan så man sliper utföra det. Mer bilder kommer så småningom just nu har jag bara bilden från katthemmet.

Tyra




1 kommentar: