fredag 27 oktober 2023

Höstfiske efter gädda och annat.

 Höstfisket efter gädda har varit allt annat än vad jag hoppats på detta år. Hösten är ju annars en tid som är den bästa för just gäddfiske men i år har det mesta gått fel. Vädret har varit väldigt svårt med mycket hårda vindar från norr varje helg och med det rejäla kallras. Jag har varit ut ett fåtal pass, mycket mindre än vad jag vill och normalt brukar av flera anledningar men främst vädret. Jag jobbar ju nu 5 dagar i veckan vilket är åt helvete egentligen vem fan bestämde detta ? Den personen eller myndighet borde ju avrättas direkt. Alla fattar väl att man borde jobba max 50 % med 100 % lön eller hur...Då mår folk bättre, mindre sjukskrivningar, effektivare per timme, noll arbetslöshet eller nära noll iallafall. 

Ja just sjuk eller smärtor är något jag dras med igen. Nu är det vänster arm som jävlas. Så kallad tennisarmbåge i den nu och jag gick på behandling för den 6-7 veckor i rad hos duktiga personer för detta men så bestämde vi att jag skulle prova utan deras hjälp en tag och se hur det går....Det gick åt helvete har så ont nu så det är väldigt svårt att sova, även arbeta med vissa moment är smärtsamt. Ja men sjukskriv dig då tänker väl en del nu. Det är inte så enkelt alltid. Dels förlorar jag pengar på det som frilansare nu. Sen behövs jag på arbetet. Iallafall så ska jag ta upp behandlingen hos sjukgymnasten igen nästa vecka nu med samma tjej som fick ordning på min högra arm för 1 år sedan så blir det nog bra till slut.

Ja så fisket har inte blivit så bra och mycket som jag hoppats denna höst och nu är vi snart inne i november. Vi får hoppas några sköna helger i november med sydliga vindar och lite sol på helgerna så kanske gäddfisket vänder till min fördel.

Sen har jag även blivit tvungen att köpa nya vinterdäck till bilen i år och det är ju tråkiga utgifter men väldigt nödvändiga och som grädde på moset eller salt i det öppna såret så insåg jag att även sommar däcken är rejält slitna så det blir att köpa nya sommardäck till våren med. Pengarna flyger iväg.

Ja det är mycket nu på en gång. Jag som bara vill vara ledig och ha råd att fiska i Norrland hela hösten utan att jobba men så blir det inte. Tydligen är det för mycket begärt att ha kvalitetstid för sig själv och må riktigt jävla bra. Nä man ska slita 40 timmar i veckan för att jävla överleva för att sedan kanske få en pension vis 67 års ålder som man inte överlever på och då är jag troligen så slut i kroppen så får köpa en båt jag kan ta rullatorn i. Fy fan vad bitter jag är nu. Jag vet.

Inom en snar framtid ska jag åka till ett katthem i Strängnäs för att ta över 1 st katt som sällskap till min katt Lakrits då hennes livskamrat blev sjuk och fick ta sista vilan nyligen. Jag ser och framför allt hör att hon saknar sin vän och jag jobbar ju varje dag. Jag älskar verkligen djur så jag måste ha dom runt mig. Eftersom Lakrits är 16 år gammal så har jag inga visioner om att hon kommer leva så länge till..Sorgligt men så är det. 

Aja. Kände att jag ville skriva av mig lite och uppdatera bloggen så ..Denna helg blir det bara att festa lite sen vila ordentligt. Det va länge sedan jag hade en hel helg utan att göra ett skit så det ska bli skönt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar