måndag 2 oktober 2023

Jävligt less på social medier

 Jag spyr på skiten. Är så jävla less på alla sociala medier så som Facebook, snapchat, tik tok, instagram och allt va fan det heter. Jag har avinstallerat alla sådan appar och avslutat min konton. Det blir verkligen bara sämre för varje dag. Det är bara en massa fejk och ljug, fuskade foton, hat, reklam, och idioter . Och det tar upp massor med onödig tid som man kan göra något bättre med och man mår bättre utan all denna skit. Det enda jag behåller är min blogg och messenger. Så vill man nå mig så får man gå genom dessa 2 eller hör och häpna man kan ringa eller skicka sms också.

Jag tror verkligen att folk speciellt den yngre generationen i stort är dummare än någonsin. Kunskapsnivån är fan all time low. Bara att sitta på ett kafe eller resturang och man råkar överhöra deras konversationer gör ju att man ibland vill resa sig upp, asgarva och sedan slå en stol i skallen på dom. Jag har ju även haft upplevelsen att arbeta på vissa arbetsplatser med dessa amöbor och det är ingen trevlig upplevelse.

Men jag tror (jag är säker) att alla dessa appar fördummar alla, inte bara dom yngre. Gå in i vilket köpcenter som helst eller åk buss, inte ens när folk ska korsa gatan eller till o med cykla så kan folk sluta stirra in i telefonen. Hela tiden så är telefonen i ansiktet. En del kan inte ens betala klart i kassan om det plingar i telefonen utan avbryter allt för att skicka en jävla selfie. På flera fester eller sammankomster så sitter alla i samma rum med telefonen i handen..Vad fan är då poängen med att ens vara där. Flera jag känner säger öppet att dom slutat svara i telefonen när någon ringer. det spelar ingen roll vem som ringer dom svarar inte för dom tycket det är otäckt att prata med någon i telefon. Enda sättet att nå någon är att använda dessa satans appar. Vad fan är det som händer. 

Nä jag ska försöka leva ett liv utan dessa appar och sociala medier från och med nu. Jag säger inte att jag kommer lyckas för även jag är påverkad av skiten men jag ska verkligen försöka för jag mår ju inte bättre av att använda dom. Det är som en drog för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar