söndag 25 augusti 2024

Fantastisk Fredag

Fredagen den 23/8 vad en grym dag. Jag har fiskat med den grymma killen Jonas som är en vän till mig. Jonas är sjukt duktig gäddfiskare. Vi har fiskat förut men det va ett bra tag sedan. Tiden har inte riktigt infunnit sig oftast pga av jobb eller andra omständigheter. Tidigare har vi bara fiskat Joans spots och vatten men nu fick jag chansen att bjuda med han till ett vatten han inte kände till men som jag kan bra.
Vi drog iväg tidigt mot Dalarna eftersom det skulle bli skitväder mot kvällen. Och vädret är perfekt hård sydlig vind och tjockt molntäcke hela dagen. Fastän det är en mindre sjö så har vatten tempen sjunkit till 18 grader. Jonas gillar vattnet som fan då det är mycket gräsfiske på 3-4 meter som gäller. Och gäddorna är på hugget som bara fan. Vet inte hur många vi drog upp men över 10 st och massor tappade. Även snittet på gäddorna va bra. Tror alla va över 80 cm. Riktigt bra sällskap och en fantastisk dag. Alltid roligt att fiska med folk som är väldigt duktiga på att fiska.

Samma dag när vi står och fiskar så ringer min telefon, ett nummer jag inte känner igen. Lika bra att svara då jag sökt jobb på olika ställen. Tur va väl det för nu ringde dom från SSAB i Virsbo där jag sökt jobb. Och Jag fick veta att jag fick anställningen. Jag fick en av 5 platser på 150 ansökande. Detta va ett av dom få jobben jag sökt jag verkligen ville ha. Perfekt jobb som passar mig och mitt kunnande 100% . Bra lön och bra arbetsvillkor. Fy fan vad glad jag blev. Så fredags kvällen avslutades med öl och vin för att fira. Vilken dag. Hur kan den bli bättre, jag menar fantastiskt fiske med fantastisk vän och fiskare och sen få veta att man fått fast anställning utanför bemannings företagen. Bara bäst helt enkelt.

Nu kommer Jonas och jag fiska lite mer framöver vilket gör mig glad. För det är ett faktum att dom flesta jag fiskat med förutom Jonas så är det jag som stått för merparten av kunskapen och vatten som vi ska fiska. Nu får jag lära mig en del av Jonas och ta del av hans kunskap och vissa vatten som jag ej fiskat i. Sen att han är trevlig som fan är ju bara bonus. Sen kan både jag och Jonas verkligen allt detta med att traila båt, köra båt, läsa sjökort, läsa sjöar, osv. Jag hoppas och ser fram emot många roliga dagar med dig Jonas. 
Nu börjar höstfisket på riktigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar