onsdag 21 augusti 2024

Lite allmän uppdatering

 Jag det har inte hänt mycket senaste veckorna. Jag har fiskat 2 ggr senaste veckorna och anledningen till att det inte blivit mer är att dels är det väldigt varmt i vattnet samt att min ekonomi är dålig just nu då jag haft mycket utgifter så jag sparar min energi och pengar till kommande 3 månader då gäddfisket drar igång på riktigt. Hösten är bästa årstiden för gäddfiske enligt mig.

Sen har jag nog gjort mitt sista inlägg på Facebook för alltid eller under en väldigt lång tid. Jag har även slutat använda messenger. Varför undrar väl en del nu. Först så blockade facebook mitt konto på grund av anledningar jag inte förstår. Då startade jag ett nytt konto men även det blev avstängt för att dom kunde se att det va länkat till mitt gamla konto. Då tröttnade jag och gav upp. Men jag har innan detta hände tänkt att stänga av alla mina sociala medier appar ändå. Det är fanemej absolut inget intressant på dom längre. Förr va det intressanta inlägg på Facebook i grupper jag följde samt att vänner skrev intressanta, roliga saker i flödet men inte längre. Det är bara skit och korkade inlägg och en jävla massa reklam. Men ändå så fastnade jag framför skiten och scrollade i tid och otid. Men nu är det slut med det. Vill folk veta vad jag pysslar med eller träffas eller pratas vid så blir det på det sättet  som det borde vara för alla. Det går alltså bra att ringa mig och prata en stund, Komma förbi på en kaffe eller en öl och umgås. Ett sms går också bra men förvänta dig inte att jag kommer sitta och smsa i timmar. Har vi mycket att prata om så blir det via telefonsamtal eller fysisk kontakt. Bloggen här kommer jag så klart ha kvar. Så vill du ha kontakt med mig men inte har mitt telefon nummer så kan du skicka ett meddelande via denna blogg så här jag av mig.

Jag har inte på något sätt blivit tillbakadragen eller mer less på folk än vanligt haha utan bara trött på sociala medier appar och sidor. Jag tror verkligen inte att det bra för någon att använda skiten utan det är bara dåligt och gör folk mer ledsna deprimerade än nödvändigt för du ska inte tro att någon av dina 1500 vänner på sociala medier verkligen bryr sig om dig på riktigt. Fuck No. Dina riktiga vänner kan du ringa eller träffa i riktiga livet. Resten är bara skryt  och sken av att ha ett fantastiskt liv. Eller folk som mår bra om du mår dåligt, folk som vill ha men inte ge, Dom behöver jag inte i mitt liv. Så tycker jag men andra gör hur dom vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar