måndag 21 maj 2018

Audi 80 91:a

Då jag sålde min Skoda Rs så började jag se mig om efter en riktigt billig pendlar bil.
Lite krav jag hade vad att, inget franskt, italienskt skit. Ingen rosthög, inga 25000 mil och max 10000 kr.

Behövde inte leta länge förrän en annons dök upp på en bil i Norberg som mötte alla krav med råge.
Det är en Audi 80 91:a med lilla motorn 91hk, 100% rostfri, 15000 mil på mätaren, ny besiktigad utan anmärkningar väldigt fina sommar o vinter däck på fälg. Går som en klocka och drar 0,5 Liter/mil. Och till det fantastiska priset 4500 kr.

Allting i bilen fungerar tillomed tackluckan. Det enda jag behövde göra va att byta kammremmen eftersom detta inte va gjort på ett tag. Gjorde även en service på bilen för säkerhetsskull. Total kostnad för kamremsbyte + service 2500 kr så nu är det bara att tuta o köra. Ibland har man tur.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar