torsdag 7 oktober 2021

Dags för en uppdatering.

Det har tyvärr gått ett tag sedan jag skrev här senast men det är inte på grund av att det inte har hänt eller gjorts så mycket. Nä det är för att en del saker varken kan eller bör jag inte skriva om så då får man hålla käft.

Fisket har rullat på som vanligt varje helg i olika vatten och det har fångats gädda i alla möjliga storlekar, Nu på lördag blir det en tur med Hans på norra björköfjärden i Mälaren, det va länge sedan jag fiskade där då jag har fiskat andra vatten i år men då jag har relativt god kännedom om vattnet då jag lagt säkert 100 pass där så kommer vi säkert att fånga ett gäng gäddor och nu på hösten är det ju lättare att komma i kontakt med dom stora feta gäddorna så det kommer säkert bli en bra dag. Söndagen är inte bestämd ännu men troligen fiske då med.

Sen har jag bytt jobb/uppdrag då mitt jobb på ABB Machines tog slut. Tydligen pga av produktionsnedgång. Synd för det va ett bra jobb med bra arbetskamrater. Jag har nu ordnat ett annat bra jobb som är på Kanthal i Hallstahammar. Det är mycket tyngre men mer fritt. (ingen sur chef som hänger över axeln och gör en förbannat varje vecka) Utan frihet under ansvar. Det är dessutom 2-skift med helg så jag är ledig var 3e vecka och det blir bra lön med skiftgången. Just det där att man är ledig var 3e vecka och får jobba en helg i månaden passar mig bra. Blir mycket sammanhängande fisketid. 

Det har även vart en del sjukdom i familjen men jag skriver inget mer om det.

Annars har väl livet rullat på som vanligt. Ni vet, allting blir dyrare och dyrare, Politikerna dummare och dummare, lönerna står still, klimatet går åt helvete om vi inte alla kör bilar som går på el producerat av kolkraft, pandemin är över för alltid (tydligen). Privatpersoner företag och länder har alla lånat sig upp över öronen men vad gör det....Pensionerna lär väl gå åt helvete så bara att jobba tills man är 70 år. Vid 72 är pengarna slut och man hänger sig. 

Nä nu ska jag inte vara bitter det har ju hänt väldigt mycket bra och trevligt i Sverige och världen också som exempelvis........Jag kommer fan inte på något just nu men säkert något.
Nu menar jag inte sådana triviala saker som att man kanske fyllt år, fått knulla, har ett helt okej jobb, katterna har inte klöst ihjäl dig i sömnen, man har mat på bordet och tak över huvudet. Sånt tar vi för givet och har man det så bra så ska man fanemej hålla käften och bita ihop och va nöjd har jag fått höra. Nä jag menar lite mer värdsliga stora bra saker. Finns det några sådana. Jag vet inte. Vi får hoppas att det blir några trevliga värdsliga nyheter framöver men jag är fan jävligt skeptisk.

Som jag brukar säga "Hoppas på det bästa men räkna med det värsta" 
Och  "Det kan ju inte mer än gå åt helvete"

Laters/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar