onsdag 20 oktober 2021

illex blue shadow wild dog

 "illex blue shadow wild dog" är ett spö jag velat äga i flera år då det är mer än magiskt jävla bra men priset är därefter, ca 4000-5000 kr i handeln har det kostat och det tycker jag är för mycket för ett spö hur bra det än är. Men häromdagen såg jag att en vän till mig la ut annons på sitt spö till ett mycket bra pris och då jag vet att han är försiktig med grejorna så köpte jag det för 2000 kr. Spöt är verkligen i skick som nytt. Så nu äger jag till slut detta fantastiska spö. Du kastar lätt allt mellan 50-250 gram, spöt är väldigt lätt, rätt längd på bakhandtaget, otroligt känsligt du känner allt som händer med betet i vattnet, snyggt som fan är det med. Helt enkelt ett spö som passar mig och mitt gäddfiske helt perfekt. Tack för en bra affär Emil.

Blue Shadow B 250 XXH The Wild Dog

If you are looking for a rod for targeting specimen size pike then the BLUE SHADOW B 250 XXH THE WILD DOG is for you! Developed principally for using with the biggest lures like swimbaits but also XXL shads like our Dexter Shad 250. The length and power of the blank when compressed can pump lures a long way out. Blending an element of fiberglass into the top quality carbon makes the action more comfortable as glass helps absorb some of the vibrations from oversized lures.The second advantage of softening the rod slightly is when playing fish as the blank simply soaks up lunges and hook pulls are rare.With The Wild Dog you can go after the pike and catfish of your dreams in total security! Finished with the latest FUJI Japanese components. Fuji Alconite CC “K” rings to eliminate any risk of tangling on the cast. Supplied in a labelled rod bag.

Action: Extra Fast
Section: 1+1
Size (cm): 201
Lure (g): Lure Max 180-200g
Length (cm): 250
Guides (Qty): 9
Weight (g): 225





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar