fredag 18 mars 2022

Håvhållare på Ockelbo B16 AL

 Jag har lääänge försökt lösa ett bra sätt/plats för att förvara gäddhåven i min båt när man är ute och fiskar ensam, när man är 2 i båten är det inget problem då kan man ha den ihopfälld i båten för man hinner fälla ut den när den behövs. Men när man fiskar själv så måste du ha den utfälld och det är ju stora jävla håvar och det ska dom vara om man ska lyckas håva storgäddan själv men dom är skrymmande och tar upp en jävla plats. Så jag har funderat och provat flera olika lösningar genom åren som jag inte varit helt nöjd med men nu. Nu har jag till slut löst det. Och det blev sjuk jävla bra. Håven sitter som berget i fästet men är väldigt lätt att öppna med en hand och slita upp håven när du behöver den. 

Delarna jag använt till fästet är följande och du hittar dom hos Lorents Marin Produkter och overlander.se

Quick Fist Mini 2 pack
3D klämma enkel 2 st (dessa hade jag liggandes sedan tidigare)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar