torsdag 19 maj 2022

När man har goda vänner behöver man inte alltid köpa gäddbeten

 Ja när man har en vän som Jan Syren så behöver man inte alltid köpa beten för gäddfisket själv. Jag känner få personer som har så in i helvete mycket fiskedrag som han och speciellt till gädda. Jag tycker ibland, eller oftast att jag själv har galet mycket beten och så är det också men i jämförelse är det ett sandkorn i öknen. Så ibland när vi fiskar eller när man fyller år, julafton osv så får man beten av Jan, beten som är custom, handgjorda, av någon betestillverkare som bara Jan känner till. Det är från Tyskland, Polen och ja överallt. Oftast grymt fina beten som levererar fisk.

Så sist jag va ut och fiskade själv och fisket va trögt med endast 2 gäddor upp på ca 85-90 cm så va det bara på just ett sådant bete som jag fått av Jan som gäddorna visade intresse och självklart har jag bara 1st av detta fantastiska bete. Jag har fiskat med det flera gånger för och jag tror stenhårt på det. Det har en speciell långsam rullande gång som inget annat bete jag har sett har. Med sin breda profil och längd på 25 cm är det gäddmumma delux. Så självklart så tog jag en bild på betet, skickade bilden till Jan och frågade var, hur, vem har gjort betet och hur får jag tag på flera.

Svaret.."Tja det är någon tysk betesbyggare, kommer inte ihåg men tror jag har någon till du kan få jag ska rota lite" Jag blir så klart glad och efter en dag så kommer ett meddelande från Jan. " Jag har hittat ett gäng sådana du får dom, jag har även lagt i lite annat från någon betesbyggare som ingen vet vem det är typ så får du testa dom samt ett nytt från ULM Lures."

Försöker betala för mig men det går inte. Jan tar inga pengar från mig så i stället så bjussar jag med han till något av mina hemliga sjöar och bjuder på en fiskedag med mat och rubbet. Mer om det längre fram.

Lägger upp bilder på betena jag fick. Det är den stora Spotted Bullhed som är betet som är så grymt fick även 2 st sådana fast med tail av Jan.Dom andra ska hård testas i helgen då det blir fiske med Sebastian.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar