söndag 15 maj 2022

Provade en ny sjö.

 I går så provade jag lyckan i en ny sjö som jag visste på förhand att här blir det inget mängdfiske. Svår karg sjö som är ett flöde av Hedströmmen men det går grov gädda där. Att fånga dom är en annan sak.

Men det va trögt fiske i stundtals regnskurar och nordvästlig vind men jag lyckades under 9 timmars fiske fånga 2 st gäddor på 85-90 cm och tappade 2 st. Som sagt detta är en jävla knepig sjö. Det finns inget gräs eller vass att tala om antingen är det 5-20 meter djupt eller så är under 1 meter grunt i vikarna så jag hittade fisken på branterna mellan 8-13 meter där stod både fiskstimmen och gäddorna vattentemperaturen är 11 grader så jag såg en del gäddor som va inne för lek med vilket ytterligare försvårar fisket. Och sjösättningsplatserna är inte dom bästa men det fungerar med 4-hjulsdrift, det ligger en stor sten undervattenytan precis där man ska rampa i så har man en bred trailer som jag så kan man inte backa i så långt som jag önskar.

Tror inte jag kommer fiska mycket mer i denna sjö då det är långt att åka samt en svår sjö. Har så mycket andra bättre vatten att utforska under året samt så har jag ju många vatten som jag kan väl där jag fångar bra med gädda.

Nästa helg blir det 2 fiskepass då jag är ledig 3 dagar sen är det kort arbetsvecka med 4 dagar ledigt då blir det minst 2 dagars fiske med. Hur det går kan ni troligen läsa i denna blogg framöver.

/Laters




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar