onsdag 12 juli 2023

Gäddfiske med Morgan

Idag så vad det molnigt och lite blåsigt så med andra ord behagligt. jag tog med mig Morgan (brorsans son) på gäddfiske i en sjö i Dalarna och det nappade på rätt så bra. Jag trodde att Morgan skulle fånga mest fisk men så blev det inte. Jag fångade 6 st och Morgan 4 st. Jag fick även den största på 93 cm vägde kanske 4.5 kg så 10 st upp och säkert 5-6 st tappade. Vattnet är varmt nu så den är väldigt snabb avkrokning som gäller och minimal hantering av fisken. Och det gick bra, va bara den största vi tog en snabb längd på. En trevlig dag på vattnet med många gäddor och hugg.

Morgan fick även köra båt vid sjösättning och upptagning då det är lite krångligt själv här och det skötte han som ett proffs.

Nu får vi se om det blir nå mer fiske innan Lördag och då kanske med Sebastian. För på Söndag åker jag nog norrut för en veckas fiske. Ska bli härligt med skogen, lugnet, stora ursinniga fiskar, myggjävlar, björnar och annat. Kommer att fiska själv 4-5 dagar innan Kerstin och Morgan kommer upp helgen efter då ska jag fiska med Morgan 2-3 dagar är det tänkt så han får öka på sitt personbästa rejält och även jag hoppas jag på. Men jag känner lite folk däruppe så kanske någon av dom har tid för ett pass med mig. Vi får se. Kommer nog köra natt fiske minst 2 pass. Det är så jävla härligt. Men mer om det senare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar