fredag 7 april 2023

Nu drar fiskesäsongen 2023 igång.

I morgon drar min fiskesäsong igång. Det blir första passet i år för mig i min båt och som alltid är jag väl förberedd men första passet brukar ändå bli testande så att allt fungerar då man köpt nya sjökort, bytt hjullager, servat fiskerullar osv för man vet aldrig om det ska jävlas lite. Det har gått bra alla år hittills men jag är ändå beredd på att det ska jävlas så slipper man bli så överraskad. Premiären blir i Mälaren där jag har hittat 2 ramper som inte är igenfrusna. Ska bli så jävla skönt att komma ut på vattnet igen och om allt fungerar som det ska kommer jag fiska på Söndag med och även senare i veckan troligen tisdag, onsdag. torsdag med :) Jaså ska du inte jobba tänker du nog...Nej för jag är sjukskriven fram till den 20/4 Pga av stress syndrom, nedstämdhet, smärta i nacken och detta pga av jobbet jag hade senast. Så nu har jag tid att fiska hela veckan om jag så vill. Kommer göra mig väldigt gott tror jag.

På Måndag är det tänkt att min vän Kent och jag ska ta en rejäl tur med bilen och kolla upp flera vatten och sjösättningsplatser i sjöar som vi tror kan vara väldigt intressanta för fiske senare i år. Kommer nog ta hela dagen så vi tar med kaffe dryck och mat inför denna roadtripp.

Uppdatering då.

Fisket gick bara bra, båten och all utrustning fungerade som det ska, lyckades fånga 2 gäddor på 4 hugg. en liten rackare och en lite större på 94 cm som kanske vägde 6-7 kg. Det är väldigt kallt i vattnet ännu, bara 2-4 grader och isen låg kvar på sina ställen så man fick agera isbrytare på flera ställen. Men nu i veckan så blir det varmare och väldigt blåsigt så då släpper den sista isen taget om Mälaren så till helgen ska jag fiska en annan del av Mälaren som brukar ge både mängdfiske och stora gäddor på våren.

Sen va vi ju och rekade lite nya vatten och sjösättningsplatser och även det gick bra. Vi har upptäckt 2 nya vatten som ska fiskas under året och speciellt en av sjöarna verkar mycket lovande. Där ska vi ska fiska redan om 2 helger. Jäklar vad härligt att våren äntligen är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar