torsdag 25 april 2019

Nya däck till Suzuki Grand Vitara

Japp dags för mera utgifter som om det inte finns nog med hål att fylla. Däcken på min Suzuki börjar bli slut, iallafall två av dom för två däck är fina ca 4mm kvar dom andra två räcker kanske till semestern innan dom är nere på klackarna. Så eftersom det är en bil med permanent 4 hjulsdrift så ska man inte blanda olika däck sorter och dom som sitter på är dom som följde med bilen när jag köpte den och jag är inte direkt imponerad av dessa däck.

Så jag kollade runt lite på vad jag vill ha och vad som passar. Eftersom detta är en bil som är till för offroad lika mycket som asfaltskörning så tänkte jag köpa lite stöddigare däck AT (all terrain)
Nu kör jag iofs mest på asfalt men det blir en hel del turer på grusvägar och mindre stigar varje år så valet har fallit på dessa Toyo Open Country A/T Plus 225/65/17

Jag har läst en massa tester om detta däck och andra liknande och detta har fått mycket bra betyg överlag som asfaltsdäck och ute i terrängen samt så är priset inte så in i helvete blodigt. 6000 kr monterat och klart. Så om någon vecka kommer dessa vara monterade. Då det inte va lagervara så det tar 10 dagar o få hem det. Ska bli spännande och se om dom uppfyller kraven och vad jag läst om dom. En bonus är ju att dom ser feta och snygga ut på olika bilar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar